کــرزی و ذبح شــرعی مخــالفــین ســیاسی
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

 

 

محــترم حــامد کـــرزی جهت رضــایت خــاطــر برادران ناراض و راضش قصــد دارد حــامــیان دیروز را به اتهـــام خـــیانت ملی از ســـر راه آنهـــا بر دارد.


ما بخاطر داریم که چندی قبل بعد از مدت رفت و آمد حواریون راکتیار در ارگ شاهی کابل بالاخره زحمات خواستگاری ثمر بخش بوده و پیوند محبت راکتیار با بی بی کرزی بسته شده و با فیر سی نه راکت خبر این پیوند پر میمنت بگوش کابلیان رسید.
در محافل عروسی خصوصاً در دهات و اطراف افغانستان رایج است که گوسپندی را در پیش پای عروس ذبح کرده و با خون او کفش های عروس را رنگین میکنند.
مردم به این باورند که گوسپند هر قدر چاق و چله، قوی و با هیکل باشد به همان میزان عروس با خود خیر و برکت در خانه دادماد به ارمغان می برد.

آقای راکتیار نیز که سخت بدین خرافات و واهیات عامیانه عقیده مند است لهذا از حواریون خواست که یک قچ جنگی قوی و با هیکل از سمت شمال برای این مناسبت تهیه نمایند اما از شانس بد آقای راکتیار درآن هنگام بعلت برفباری شدید کوتل سالنگ مسدود بوده و او مجبور به گوسپند های شیرسوخته کابل و حومه قناعت میکرد.
ولی راکتیار که در زندگی هرگز به چیز کم قناعت کرده اینبار نیز گوسپندان دیگر را رد کرده و محفل ذبح گوسپند را به آینده موکول ساخت.

حالا که برف های کوتل سالنگ ذوب شد یاران برایش قچ جنگی دلخواهش را تهیه کرده بکابل آوردند ولی بی بی کرزی از دیدن شاخ های کلان قچ سخت در هراس شده و گفت که او چندشب قبل همین قچ را در خواب دیده که با شاخ هایش تخت او را سر نگون میکند.
راکتیار هم از شنیدن این حرف قدری مظطرب شده و بالاخره تصمیم بر این شد که از حضرت صبغت الله مجددی در مورد طلب کمک نمایند.
حضرت صاحب از طریق استخاره در جستجوی راه حل برای این معضله گشته و بعد از غور عمیق فرمودند که ریختاندن خون این گوسپند به صلاح کشور نیست ولی اگر شاخ هایش را بریده بالای دروازه ارگ آویزان کنند این به خیر ملت بوده و وحدت ملی را تحکیم خواهد بخشید.

 

با تقـــــــــديم حــــــــــــرمت


 


June 14th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
شعر،ادب و عرفان